PRIORITIES

We have work to do.

Have you ever asked your friends for dinner so you could show them your list of goals to improve your school district? And they actually showed up and cheered you on? I do this at the beginning of every school year. And I love my friends for embracing my passion.

We are in a state of emergency and our district needs leadership to make decisions based on research, experience and care throughout the pandemic and keep us on track for progress for our students. Here are my priorities for this school year. Subject to change as we all navigate this odd time.

Student & School Safety

COVID: Review and improve air quality and ventilation at all sites so that we are proactively ready to safely re-open; investigate outdoor/open-air schooling

COVID: Engage with families and staff to identify and refine social-emotional health offerings

Examine sustainable practices for all PGUSD departments; including, but not limited to, foodservice/classrooms/transportation/facilities; for example explore solar programs, drought-resistant landscaping, mitigate lead paint exposure to students in aging buildings, etc.

Education & Equity

COVID: Ongoing distance learning Professional Development for teachers and staff

COVID: Implement live distance learning tech support hotline for teachers, parents and students

Approve and implement a Dual Language Spanish Immersion Program

Professional Development – Special Education Local Plan Area (SELPA)  training for Board Trustees, Credentialed and Classified Staff

Communication & Transparency

COVID: Codify culturally sensitive practices; for example, truly translated communications

Educate families on how to engage with PGUSD and navigate the public school system

Continuation of livestream board of education meetings after COVID-19

Tenemos trabajo que hacer.

¿Alguna vez ha invitado a sus amigos a cenar para poder mostrarles su lista de metas para mejorar su distrito escolar? ¿Y en realidad aparecieron y le animaron? Hago esto al principio de cada año escolar. Y amo a mis amigos por abrazar mi pasión.

Estamos en estado de emergencia y nuestro distrito necesita liderazgo para tomar decisiones basadas en datos a lo largo de la pandemia y mantenernos en el camino para el progreso de nuestros estudiantes. Aquí están mis prioridades para este año escolar. Sujeto a cambios, ya que todos navegamos por este extraño tiempo.

Seguridad Estudiantil y Escolar

COVID: Involucre a las familias y al personal para identificar y refinar las ofertas de salud emocional social

COVID: Revise y mejore la calidad del aire y la ventilación en todos los sitios

Examinar las prácticas sostenibles para todos los departamentos de PGUSD; incluyendo, pero no limitado a, servicio de alimentos/aulas/transporte/instalaciones; por ejemplo, explorar programas solares, paisajismo resistente a la sequía, mitigar la exposición a pinturas de plomo a los estudiantes en edificios envejecidos, etc.

Educación y Equidad

COVID: Desarrollo profesional de aprendizaje a distancia continuo para profesores y personal

COVID: Implementar una línea directa de apoyo técnico para el aprendizaje a distancia en vivo para maestros, padres y estudiantes

Aprobar e implementar un Programa de Inmersión en Español en dos idiomas

capacitación en Desarrollo profesional – Área de Plan local de Educación Especial (SELPA) para Patronos de la Junta Directiva, personal acreditado y clasificado

Comunicación y transparencia

COVID: Codificar prácticas culturalmente sensibles; por ejemplo, comunicaciones verdaderamente traducidas

Lecciones educativas sobre cómo interactuar con PGUSD y navegar por el sistema de escuelas públicas

Continuación de las reuniones de la junta de educación en vivo (Livestream) después de COVID-19